بی بی سی: جلوی انفجار خاورمیانه را بگیرید!
نظام نوین اسلامی
جهان زیر سایه ی اسلام

بی بی سی نوشت:

«بحرین گرفتار نیروهایی شده است که در حال تغییرشکل دادن خاورمیانه است. نیروهایی که شامل فشار برای تغییر و همچنین خواست و میل قدرت‌های بزرگ است.

بحرین از همسایگان ثروتمندش، امارات و قطر، بسیار فقیرتر است و مدت‌ها است که با نارضایتی های اقتصادی، از جمله بیکاری و کمبود مسکن، دست و پنجه نرم می‌کند.

همچنین اینجا مقر ناوگان پنجم دریایی ایالات متحده است که از جمله وظایفش می‌توان به باز نگاه داشتن مسیرهای صادرات نفت و یادآوری مداوم قدرت ایالات متحده به ایران اشاره کرد. با این حال علت اصلی ناآرامی و خشونت در خاورمیانه جدید فرقه گرایی مذهبی است.»

 

 

این سایت وابسته به دولت انگلیس در ادامه باز هم برای سرپوش نهادن بر خواسته های به حق مردم بحرین، پای ایران را به میان کشاند و نوشت:

«بحرین در میان عربستان سعودی سنی و ایران شیعه قرار گرفته است و در زمینه تنش‌های فرقه ای، میان اکثریت شیعه و اقلیت سنی، سابقه ای طولانی دارد.

بخش عمده پول و قدرت در دست سنی‌ها قرار دارد. برخی خانواده‌های شیعه توانسته اند جای خود را در این نظام باز کنند و به مناصب بالا دست پیدا کنند، ولی با

اکثریت آن‌ها مانند شهروندان درجه دو برخورد می‌شود.»

 

 

بی بی سی ادامه داد:

«هنگامی که در ماه فوریه ۲۰۱۱، معترضان بحرینی به تقلید از انقلاب مصر تظاهرات فراگیر را شروع کردند، اولین شعارها تقاضا برای اصلاحات بود و نه سرنگونی خاندان سلطنتی.

نیروهای امنیتی با آنچه بعدها تبدیل به یک شورش شد، با خشونتی فزاینده برخورد کردند. تظاهرات اولیه همچنین شامل بخشی از سنی‌ها بود که از نحوه اداره کشور خسته شده بودند. ولی از هنگام سرکوب به این سو، رودررویی روز به روز بیشتر جنبه فرقه گرایانه به خود می‌گیرد.»

 

بی بی سی بدون اشاره به حمایت های بی دریغ  آمریکا و انگلیس و دولت های غربی از رژیم بحرین، به برجسته سازی ابراز نگرانی وزارت خارجه آمریکا از اوضاع بحرین در جمع  روزنامه نگاران پرداخت و نوشت: «وزارت امور خارجه ایالات متحده، به روزنامه نگاران درباره نگرانی‌های خود از افزایش خشونت، محدود شدن آزادی بیان

و حق تجمع و استفاده "افراطی" از زور توسط پلیس و نیروهای امنیتی در بحرین، توضیح داده است.»

 

 

سایت بی بی سی در پایان، نگرانی خود از پیروزی انقلاب بحرین را اینگونه ابراز کرد:

«بحرین مثل یک فشارسنج برای خاورمیانه است. اگر بحران توسط سیاستمداران این کشور حل نشود، دردسرهای بحرین به منطقه تسری پیدا می‌کند و باعث تندتر شدن آتش اختلاف میان شیعه و سنی و رقابت خطرناک میان ایران و عربستان خواهد شد.

آمریکا نگران این است که در صورت عدم دستیابی سریع به پیشرفت‌های سیاسی، دوپارگی بحرین شدیدتر خواهد شد و این فقط به نفع ایران خواهد بود.»

 

شایان ذکر است پیروزی انقلاب بحرین و شیوع آن به عربستان و سایر کشورهای دیکتاتوری خاورمیانه کارشناسان و مقامات غربی را در هراسی جدی فرو برده است.

در همین راستا، "هنری کسینجر" تحلیلگر ارشد آمریکایی  در یکی از جلسات تینک تنک در مرکز بروکینگز (دانشگاه مریلند) اظهار داشته است: "منبع خطر این است که این انقلاب (بیداری اسلامی در بحرین) خاموش نشدنی است و خطر انتقال آن به عربستان با اعلام مرگ ملک عبدالله بسیار بسیار نزدیک است."

 

 

 

گفتنی است، تلاش بی بی سی برای فرقه ای نمایاندن اعتراضات بحرینی ها در حالی است که آنها برای حقوق اولیه شهروندی خود به پا خاسته اند و همانند تمام انقلاب های منطقه بدنبال کرامت از دست رفته شان توسط حکام خودکامه و دیکتاتوری بوده اند و همانطوری که بی بی سی اعتراف کرد حتی بحرینی های سنی که در اقلیت به سر می برند از پایمال شدن حقوقشان توسط حاکم آل خلیفه به تنگ آمدند و در کنار اکثریت شیعه به خیابانها ریختند. اما رسانه های وابسته به دولت های غربی و عربی با سوء استفاده از سنی بودن آل خلیفه و شیعه بودن اکثریت مردم بحرین به تحریف ماهیت انقلاب بحرین دست زدند و تلاش کردند آن را جنگ شیعیان بحرین علیه سنی ها وانمود کنند.

 

و از طرف دیگر با منتسب کردن معترضان به ایران به مقابله با این انقلاب پرداخته اند. سایت رادیو فردا نوشت: «بحرین از سال گذشته شاهد نا‌آرامی‌هایی ناشی از اعتراض‌های معترضانی است که خواستار اصلاح نظام حکومتی این کشور هستند. اکثر معترضان از اکثریت شیعه مذهب بحرین هستند.

بحرین و شماری از کشورهای عربی خلیج فارس، ایران را متهم به تحریک اعتراض‌ها در این کشور کردند. تهران اما داشتن هرگونه نقشی در این اعتراض‌ها را رد می‌کند.»

 

این در حالی است که جمهوری اسلامی رسما اعلام کرده که ایران از تمام انقلاب هایی که علیه حکام وابسته و دیکتاتور صورت می گیرد حمایت معنوی می کند اما تاکنون هیچگونه دخالتی در اعتراضات بحرین نداشته است و در صورتی که تاکنون دخالتی می کرد همانند دخالت ایران در جنگ رژیم صهیونیستی و غزه وضعیت به گونه ای دیگر می بود.

 

 


میزبان مارکت

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:بی بی سی,خاورمیانه,بحرین,خلیج فارس,
ارسال توسط سید محمد علمداری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 143
بازدید کل : 4644
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1